Joséphine surft in: Sri Lanka

SW Experiences Azië & Oceanië

Dreamsea Sri Lanka Seafront

Hallo, ik ben Joséphine, ik ben bijna 30 en ik hou van surfen! Ik kreeg eindelijk de kans om te reizen en te surfen! Ik heb ongeveer 10 jaar in de muziekindustrie en het beheer van culturele evenementen gewerkt. Drie jaar geleden ging ik naar Portugal en probeerde ik voor het eerst te surfen. Het was een openbaring en sinds die dag heb ik er alles aan gedaan om een jaar te vertrekken en langs verschillende surfspots te gaan die ik wilde zien. Hier ben ik!

Na mijn eerste trip in Bali en mijn tweede trip naar Fiji ben ik nu uitgekomen op mijn laatste bestemming, Sri Lanka!

Onderaan dit artikel staat een galerij met foto’s van mijn tijd in Sri Lanka.

Hallo iedereen,

Ik ben het weer om de laatste plaats te delen die ik deze turftrip zal bezoeken: Sri Lanka. Dit was mijn favoriete land van deze surfreis tot nu toe.

Met enkele nieuwe vrienden die ik onderweg heb gemaakt, begonnen we onze reis in Kandy, een zeer groene en Engelse stad in de centrale provincie. Het was de laatste hoofdstad van het tijdperk van de oude koningen in Sri Lanka. We brachten twee nachten door om de regio te ontdekken, waarin we ook een dagtocht naar Pidurangala deden. We hebben afgesproken om elke keer de onontdekte plekken te bezoeken in plaats van alle zeer toeristische dingen te doen. We wilden meer alleen zijn, meer lokale bewoners ontmoeten …
Dus in plaats van naar Sigirya te gaan en Lion’s Rock te beklimmen, kozen we ervoor om naar een rustiger strand te gaan en de prachtige rotsformaties tijdens zonsondergang te bewonderen.
Sommige mensen zeggen dat het het 8e wereldwonder is. Je moet er echter echt naartoe gaan om hier je oordeel over te maken.

Natuurlijk zijn we onderweg naar de Spices Garden geweest, waar ik weer  veel te geld heb uitgegeven aan tal van natuurlijke producten om mijn huid zacht en stralend te maken, of om mijn pijnlijke lichaam te genezen als, neo surfer girl.

Na Kandy, waar we de theeplantages hebben bezocht, namen we de fantastische trein waarmee je te midden van nog meer verbazingwekkende theevelden reist. Wat een reis! 8 uur stand-up, vastzitten met veel andere mensen, tot de deuren openen. Je kunt zien en ruiken waar Sri Lanka om draait. Fruit- en kruideniersverkopers slaagden erin de hele trein binnen te gaan en te doorlopen, zelfs als er helemaal geen ruimte was. Ze schreeuwen zoals op een voedselmarkt, waardoor het een soort van een onvergetelijke ervaring is.

Later besloten we om in plaats van naar Ella te gaan, te stoppen in Haputale. We verbleven in een geweldig pension genaamd White Monkey. . En wij waren alleen wij,  genietend van de bewonderende leegte onder onze voeten, waar de tijd stopt en je gewoon geniet.
Hierna gaan we naar Arrugam Bay: tijd om te surfen
Ik raad deze plek ten zeerste aan vanwege de relaxte sfeer en de verschillende surf spots . Mijn favoriet: Elephant Rock, een geweldige locatie waar je kunt surfen terwijl je naar wilde dieren en / of de zonsopgang kijkt.
Het gebied is in een grote ontwikkeling en je kunt veel nieuwe coffeeshops en veganistische restaurants zien … Eten is zo leuk en het is min of meer gericht op de viscultuur met grote BBQ’s op het strand, oh mijn god het is heerlijk.
Daarover gesproken, eten is super goed in Sri Lanka. Zeer pittig en smakelijk, een van hun specialiteit is mijn favoriet: kottu. Het is een soort gesneden brood gebakken met groenten en / of vlees.
Rijst en curry, thee en fruit zijn ook een groot deel van hun cultuur, en je kunt hier je gezonde geluk vinden. En het is ook echt goedkoop.
Surfen in een prachtige omgeving
Wist je trouwens dat Sri Lankanen een bepaalde manier hebben om hun medicijnen te zien, waarvan veel op planten zijn gebaseerd. Je hebt nog steeds handelaars die zeer sterke oliën verkopen om alles te genezen: verkoudheid, verstuiking, hoofdpijn. Je kunt gemakkelijk iemand vinden die je een Ayurvedische massage geeft en je geest en lichaam in de lucht laat stromen. Dat was zo’n geweldige ervaring.
Het is niet nodig om te zeggen dat je zeker met bussen of Tuk-tuk door Sri Lanka moet reizen. Ze zijn echt geweldig! Vaak was het een hele ervaring (en een beetje eng) omdat ze zo snel zijn, maar je ontdekt wel een nieuwe manier om de lokale bevolking te ontmoeten en hun dagelijks leven te ervaren.
Sri Lankaanse mensen zijn een van mijn favoriete mensen ter wereld; mooi, gul en grappig. Ik hoop dat je deze prachtige cultuur kunt ontmoeten en hun golven kunt berijden.

tot snel voor een nieuw avontuur aan de andere kant van de wereld!

Thomas Oosterhof

Via mijn studie Tourism Management ben ik terecht gekomen bij SurfaWhile. Waar ik elke dag meer leer over het surfen, en het verkopen van surfreizen. Door het schrijven van artikelen over surfvakanties, ervaringen en prachtige surfbestemmingen zorg ik er voor dat jij goed voorbereid op surfvakantie gaat!